Informace o zpracování osobních údajů

fyzických osob, kteří jsou nebo mohou být zákazníky a partnery společnosti Kvezal s.r.o. a které jsou vytvořené v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, dále jen („GDPR“).
1. Kdo je správcem Vašich údajů?

Správcem Vašich osobních údajů je:

Kvezal s.r.o., IČ: 173 79 482, se sídlem Malešická 2855/2b, Žižkov, 130 00 Praha 3, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 370923 (dále jen „Správce“).

Kontaktní údaje:
- Telefon: +420 739 298 418
- E-mail: info@kvezal.cz (sem lze rovněž posílat dotazy k ověření totožnosti)

Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů, protože k tomu není povinen.
2. Jaké osobní údaje zpracováváme a odkud je získáváme?
Zpracováváme údaje, které nám sami poskytnete, typicky při poptávce, objednávce, uzavření smlouvy nebo kontaktování přes náš web. Konkrétně:
  • Identifikační údaje (jméno, příjmení)
  • Kontaktní údaje (telefon, e-mail, adresa – trvalé bydliště)
  • Technické údaje (informace o poptávce či objednávce, např. místo instalace, velikost systému, údaje o spotřebě energie, fotodokumentace nemovitosti)
  • Transakční údaje (číslo bankovního účtu, historie objednávek)
  • Údaje z komunikace (telefonní hovory, e-maily)
  • Údaje z programu doporučení – referral (jméno, příjmení, e-mail a telefonní číslo potencionálních klientů, které nám poskytli stávající zákazníci v rámci referral programu.
  • Údaje získané z webu (identifikační a kontaktní údaje z webového formuláře, cookies – viz Cookies policy)

Při uzavření smluv přijímáme černobílou kopii přední strany občanského průkazu (dále jen „OP“), který nám klienti zasílají dobrovolně. Zpracováváme pouze: jméno, příjmení a fotografii. Ostatní údaje (rodné číslo, datum narození, číslo OP, místo narození apod.) nesmíme technicky zpracovávat – pokud jsou na dokumentu přítomny, klienti je musí před odesláním zakrýt. Tento postup slouží výhradně k ověření totožnosti fyzické osoby před podpisem smlouvy. Při zasílání kopie OP pro ověření totožnosti rovněž požadujeme, aby klienti dokument naskenovali v černobílém režimu s rozlišením pod 150 DPI. Toto nastavení snižuje citlivost údajů a je nezbytnou podmínkou pro přijetí dokumentu.

Údaje z programu doporučení (referral) získáváme od třetích osob (stávajících zákazníků), kteří potvrdili, že mají souhlas doporučené osoby se sdílením kontaktů. Do 1 měsíce od prvního kontaktu s vámi vás informujeme o zdroji vašich údajů (jméno referujícího zákazníka), účelu zpracování a vašich právech dle GDPR. Tyto informace poskytneme e-mailem nebo při prvním telefonickém kontaktu.

V omezených případech můžeme osobní údaje doplnit z veřejných registrů (např. ARES, katastr nemovitostí).
3. Pro jaké účely a na jakém právním základě údaje zpracováváme?


Účel zpracování



Právní základ (čl. 6 GDPR)


Uzavření a plnění smlouvy


- zpracování je nezbytné pro:

(a) uzavření smlouvy (např. objednávka služeb, montáže produktů Správce apod.)

(b) její splnění (instalace, vrácení přeplatků, fakturace, dodání)

(c) evidence historie objednávek pro plnění smluvních povinnosti (dodání, reklamace)

Plnění smlouvy (odst. 1 písm. b)


Ověření totožnosti při uzavření smlouvy (včetně přijetí kopie občanského průkazu)


- zpracování je nezbytné pro:

(a) prevenci podvodů

(b) ověření totožnosti smluvní strany

Plnění smlouvy (odst. 1 písm. b)


Webové formuláře


- zpracování je nezbytné pro:

(a) přípravu cenové nabídky, technického návrhu nebo simulace úspor na základě poptávky potencionálního klienta skrze webový formulář

Plnění smlouvy (odst. 1 písm. b)

Program doporučení (referral)

- zpracování je nezbytné pro:

(a) první kontakt s potencionálním klientem na základě doporučení stávajícího zákazníka

Oprávněný zájem (odst. 1 písm. f)

Vedení účetnictví, daňová agenda, archivace smluv

Právní povinnost (odst. 1 písm. c)


zpracování je nezbytné pro splnění právních povinnosti dle:

- zák. č. 89/2012 Sb. (občanský zákoník);

- zák. č. 499/2004 Sb. (o archivnictví a spisové službě);

- zák. č. 563/1991 Sb. (o účetnictví);

- zák. č. 235/2004 Sb. (o dani z přidané hodnoty);

- zák. č. 455/1991 Sb. (živnostenský zákon);


Přímý marketing stávajícím zákazníkům


– zasílání obchodních sdělení týkajících se vlastních služeb nebo produktů

Oprávněný zájem (odst. 1 písm. f)


zpracování je rovněž v souladu s §7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. (o některých službách informační společnosti)

Přímý marketing zájemcům


– zasílání newsletterů a obchodních sdělení těm, kteří udělili souhlas

Souhlas subjektu údajů (odst. 1 písm. a)


zpracování je rovněž v souladu s §7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb. (o některých službách informační společnosti)

Zpětná evidence, ochrana práv, řešení reklamací


– nezbytné za účelem zpětného kontaktu, vyřízení poptávky, řešení dotazů či reklamací a obrany právních nároků (např. při sporech nebo uplatnění odpovědnosti).

Oprávněný zájem (odst. 1 písm. f)


Propagace referencí zákazníků


- zveřejnění jména, fotografií instalací, lokalit (např. město), zákaznických recenzí nebo jiných výstupů souvisejících s realizovanou zakázkou za účelem marketingové a obchodní prezentace správce na webových stránkách, v tištěných materiálech, případně na sociálních sítích nebo v dalších propagačních kanálech.

- zpracování probíhá na základě souhlasu subjektu údajů, který lze kdykoli odvolat.

Souhlas subjektu údajů (odst. 1 písm. a)

Evidence odvolání souhlasů a uplatnění práv subjektů údajů


- uchovávání informací o odvolaných souhlasech, námitkách a uplatněných právech dle GDPR za účelem ochrany práv Správce a doložení souladu se zásadou odpovědnosti.

Oprávněný zájem (odst. 1 písm. f)

Používání cookies


- zajištění funkčnosti webu, měření návštěvnosti, personalizace obsahu a reklamy pomocí cookies

- zpracování probíhá dle typu souboru cookies – nezbytné cookies na základě oprávněného zájmu, ostatní (např. analytické, marketingové) pouze na základě souhlasu

Oprávněný zájem (odst. 1 písm. f) – nezbytné cookies


Souhlas subjektu údajů (odst. 1 písm. a) – ostatní cookies


4. Kdo má k údajům přístup?

Vaše osobní údaje zpřístupňujeme pouze v nezbytné míře a s odpovídající smluvní ochranou:


Kategorie příjemců



Účel sdílení


Zaměstnanci Správce

zajištění běžného chodu společnosti, plnění smluvních a zákonných povinností a poskytování služeb zákazníkům

Společníci Správce

Řízení obchodních operací, schvalování smluv a plnění kontrolních funkci

Účetní, daňoví a právní poradci Správce

vedení účetnictví, plnění daňových a právních povinností a právního poradenství v souvislosti s činností Správce

IT dodavatele a provozovatelé webových služeb Správce

správa a údržba informačních systémů, zabezpečení dat a provoz webových stránek a e-mailové komunikace.

Realizační a montážní partneři Správce

zajištění instalace fotovoltaických systémů a dalších sjednaných služeb u zákazníka.

Banky, pojišťovny, dopravci, pošta

zpracování plateb, pojištění instalací, doručování dokumentace nebo technických zařízení

Orgány veřejné moci v rámci zákonné povinnosti

plnění zákonných povinností stanovených právními předpisy (např. finanční úřad, ČOI, certifikované auditorské subjekty pověřené státem, Úřad pro ochranu osobních údajů)

Marketingoví partneři Správce na základě souhlasu

zasílání obchodních sdělení, nabídek a informací o službách a produktech Správce, pouze pokud k tomu dal subjekt údajů souhlas


Data mohou být výjimečně přenášena mimo EU, pouze za podmínek zajišťujících odpovídající úroveň ochrany.
5. Jak dlouho údaje uchováváme?

Osobní údaje uchováváme pouze po dobu nezbytně nutnou k naplnění účelu, pro který byly získány, nebo po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy. Konkrétní doby uchování pro jednotlivé kategorii dat jsou uvedeny v tabulce níže:


Kategorie dat



Doba uchování


Smluvní vztahy (osobní údaje zákazníka, adresa, smlouva, průběh zakázky) a archivace

10 let od ukončení smlouvy

Smluvní vztah (přijaté kopie občanského průkazu)

po dobu plnění smluvního vztahu + max. 3 měsíce po ukončení smluvního vztahu

Data z poptávkového web formuláře (pro přípravu nabídky)

10 let od ukončení účetního období

Kontakty z programu doporučení (referral)

12 měsíců od získání údajů (nebo do odvolání souhlasu)

Daňové a účetní doklady (faktury, objednávky, identifikace plátce)

10 let od ukončení účetního období

Číslo bankovního účtu (např. pro vrácení přeplatku)

30 dní po ukončení smlouvy (nebo po provedení transakce)

Marketingové účely (e-mail pro newsletter, apod.)

do odvolání souhlasu nebo max. 3 roky od poslední aktivity

Záznamy komunikace a evidence poptávek


3 roky od posledního kontaktu (z důvodu právní obrany a prokázání souladu se zásadou odpovědnosti dle čl. 5 odst. 2 GDPR)

Údaje o revizích, dokumentace produktů Správce

Po dobu živnosti zařízení +5 let po ukončení vztahu

Fotodokumentace instalaci (na základě souhlasu, který lze kdykoliv odvolat)

Do odvolání souhlasu, max 5 let

Zákaznické recenze (jméno + text + foto)

Do odvolání souhlasu, max 5 let

Záznamy o odvolání souhlasu nebo námitkách

3 roky

Cookies

Dle typu (viz Cookies policy)


6. Jaká máte práva?

V souladu s GDPR máte právo:
  • na přístup k osobním údajům (čl. 15 GDPR)
- můžete požadovat informaci, zda o vás zpracováváme osobní údaje, a pokud ano, získat kopii těchto údajů a informace o účelu, době uchování, příjemcích apod
  • na opravu nepřesných nebo neúplných údajů (čl. 16 GDPR)
- můžete nás požádat o opravu nebo doplnění nepřesných či neúplných údajů, které o vás evidujeme
  • na výmaz (tzv. „právo být zapomenut“) (čl. 17 GDPR)
- můžete požádat o výmaz vašich údajů, pokud už nejsou potřebné, odvolali jste souhlas nebo je zpracování protiprávní (není-li dána zákonná výjimka pro uchování)
  • na omezení zpracování (čl. 18 GDPR)
- můžete požádat o dočasné omezení zpracování vašich údajů (např. pokud řešíme žádost o opravu nebo námitku).
  • na přenositelnost údajů (čl. 20 GDPR)
- pokud je zpracování založeno na souhlasu nebo smlouvě a probíhá automatizovaně, můžete požádat o předání údajů sobě nebo jinému správci v běžně čitelném formátu.
  • vznést námitku proti zpracování (čl. 21 GDPR)
- můžete vznést námitku proti zpracování údajů z důvodu oprávněného zájmu nebo pro účely přímého marketingu.
  • odvolat souhlas kdykoli (čl. 7 odst. 3 GDPR)
- pokud zpracování probíhá na základě vašeho souhlasu, můžete jej kdykoli odvolat. Tím není dotčena zákonnost předchozího zpracování.
  • odmítnout poskytnutí kopie občanského průkazu, pokud její zpracování není zákonně vyžadováno. V takovém případě však nemusíme být schopni s vámi uzavřít smlouvu, jejíž plnění je podmíněno ověřením totožnosti (čl. 6 odst. 1, písm.(b) a čl. 9 odst. 2,
písm.(a) GDPR)

  • podat stížnost u dozorového úřadu (čl. 13 odst. 2 GDPR)
- pokud se domníváte, že zpracování osobních údajů je v rozporu s předpisy, můžete podat stížnost u:
Úřadu pro ochranu osobních údajů,
Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7
www.uoou.cz
K uplatnění práv využijte kontaktní údaje v bodě 1 výše.
7. Je poskytnutí údajů povinné?
Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, ale v některých případech nezbytné. Bez nich nemusíme být schopni s Vámi smluvní vztah navázat nebo jej plnit.
8. Automatizované rozhodování / profilování
Vaše osobní údaje nejsou využívány k automatizovanému rozhodování ani k profilování, které by mělo právní účinky nebo Vás významně ovlivňovalo.
10. Zásady používání cookies
Na našich webových stránkách používáme tzv. cookies – malé textové soubory ukládané do Vašeho zařízení. Tyto cookies slouží k:
- zajištění funkčnosti webových stránek,
- analýze návštěvnosti (např. pomocí Google Analytics),
- přizpůsobení obsahu a reklamy.

Používání cookies můžete nastavit ve Správě cookies, kde rovněž můžete nastavit jejích blokaci. Zablokováním cookies však může dojít k omezení funkčnosti naších webových stránek.
Podrobnosti o cookies naleznete v samostatném dokumentu "Zásady používání cookies – Cookies Policy" – dostupné zde: Cookies policy.
11 Závěrečné ustanovení
Odesláním objednávky prostřednictvím webového formuláře potvrzujete, že jste se seznámili s těmito Informacemi o zpracování osobních údajů a že s nimi v plném rozsahu souhlasíte.
Souhlas se zpracováním údajů může být udělen rovněž:
  • zaškrtnutím příslušného políčka ve webovém formuláři,
  • aktivním přihlášením k odběru newsletteru,
  • souhlasem uděleným při registraci, odeslání poptávky nebo žádosti,
  • souhlasem při návštěvě webu prostřednictvím Správa cookies (viz Cookies policy).
Správce je oprávněn tyto informace aktualizovat. Aktuální znění bude vždy dostupné na webových stránkách. Doporučujeme tyto informace průběžně sledovat.

=====================================================================
Poslední revize 31.07.2025
www.kvezal.cz/gdpr